Láss Csodát

Hogyan vedd be a Balkánt 10 nap alatt

Hova utazz a közelben?

2019. október 26. - Norina07

Gondoltad volna, hogy Magyarországhoz nem csak Horvátország van annyira közel, hogy megközelíthető legyen autóval. Tudtad, hogy Budapestről Szerbián keresztül mindössze 740 km-t kell megtenned ahhoz, hogy eljuss a Balkán-félsziget csodálatos részeire.  Ez ha egy huzamban akarod levezetni egy megközelítőleg 9 órás autó utat vesz igénybe. Én nem ajánlom, hogy megállás nélkül told le ezt az utat. Nem azért, mert nem vagy képes rá, hanem sokkal inkább azért mert csodás útvonalon mész keresztül, ha rám hallgatsz. Utazz velem a gyönyörű Balkáni vidékre.

Tegye fel a kezét aki szereti a tengert vagy a hegyeket. Nyugodtan mosolyogj most egyet. Nem tudom, hogy tudtad-e, hogy nem kell választanod. Mehetsz olyan gyönyörű szép tengerpartra is ahol ott vannak közvetlen közelben a hegyek is, gyakorlatilag a parton. Szóval, gyerünk irány Montenegró, mert ott minden megtalálható amire egy nyaralni vágyónak szüksége lehet. Relaxáláshoz, és aktív nyaraláshoz is tökéletes helyszín. Az utazás napját nem szoktam belevenni a pihenő napok közé, azt javaslom Te se tedd. Az szánd arra hogy utazz, de ne mint akit kilőtt egy puska, hanem, mint aki ráér és épp a szabadságát készül eltölteni. Utazz békésen, utazz feszültség mentesen. Gondolj arra, hogy ma már egy varázslatos helyen hajtod álomra a fejed.

Az első állomás még az utazás napján - amennyiben Szerbián keresztül utazik valaki - úgy lehet Szabadka és a piac, azt hiszem talán ezt nem kell bemutatni senkinek. Nem feltétlen kell ruhákat vásárolni, nézelődni, kicsit megpiheni és reggelizni is remek lehet. Egy kis tájékozódás után újúlt erővel tovább lehet haladni. A Szerb útvonalon is vannak már hegyek, ahogy közeledünk a Szerb- Montenegrói határhoz. Tehát az útvonal is ámulatba ejtő. Szerintem igazán megéri erre menni és szemet gyönyörködtető terepen vezetni vagy csak utazni. Illetve Belgrád is útba ejthető bár bevallom őszintén mi kihagytuk idő szűke miatt. Egyébként azt itt meg kell jegyeznem, hogy a sebességet igyekezzünk betartani, mert hát a rend őrei természetesen nem alszanak. Ha nem akarunk bírságot fizetni erre mindenképp érdemes figyelni.

Topolyánál érdemes felmenni az autópályára, mert onnan Belgrádig 3,5 Euro a díj. (Egyáltalán nem vészes, és időt lehet vele spórolni.) Illetve ami nagyon fontos, hogy legyen nálunk Euro apró. Különben a visszajáró szerb dinár lenne, amire nem igazán lesz szükség a szabadság eltöltése alatt. Kora délutáni órákra 4-5 óra körülre pihenőkkel együtt is teljesen normálisan szabályokat, sebesség korlátokat betartva, oda lehet érni az első szállásunkhoz. Amit nem javaslok, hogy azonnal Kotorig utazzunk, mert előtte még bőven, bőven van olyan látnivaló, amit érdemes megnézni. Érdemes tehát Zabljak-nál tartani egy nagyobb pihenőt, akár egy vagy 2 éjszakát is ott eltölteni. Egyrészt pert több programlehetőség is van, például a Zipline, az onnan 1 óra távolságra lévő őserőd, a Tara híd megtekintése, rafting és túrázás. Én nagyon félős vagyok ezért eszembe se volt kipróbálni a drótkötélpályát, de akinek van hozzá mersze, annak ajánlom, mert a táj tényleg felemelő. Mi az utazás napján este már csak sétálgattunk és élveztük, hogy megérkeztünk.

Másnap reggel nagyon korán keltem, illetve keltünk. Azért, hogy még a nagy tömeg előtt újra körbe járhassam a környéket. A Tara híd tökéletes fotózás helyszín. Nem sokkal később reggeliztünk. A következő megállónk pedig a Fekete-tó volt. Amiről elöljáróban annyit, hogy gyönyörű, tényleg kihagyhatatlan program, lehet sétálgatni a tó körül, a levegő tiszta, a víz tiszta. A környezet nagyon meseszerű. Viszont a parkolás már kisebb rémálomnak is megfelel. Temérdek autó, buszok, és minden amit eltudsz képzelni jó szűk helyen. De ugye sok jó ember, talán nem kell folytatnom, de igaz kis helyen is elfér. Hát valahogy  így kell elképzelni a parkolást a Fekete-tó környékén. Viszont ami igazán meglepő. hogy a tó körül a tömegnek nyoma sincs. Olyan volt mintha csak 1-2 lézengő ember lett volna ott. Ez nagyon tetszett.

Erről a képről senkit nem kellett kiszednem, mert nem állt bele senki a képembe. Ami igazán meglepett, de nagyon tetszett. Egy csoda volt ez a hely. Kellemes jó néhány órás program. Mi beterveztük a Piva tót is, de sajnos nem fért bele az időben, ahogy az Ostrog kolostor sem, pedig érdemes lett volna megnézni ezeket a látnivalókat is. Terveztük, de akkor minimum még egy közbenső éjszakára szükségünk lett volna. Viszont Zablajak Kotor 230 km, nem távolság csak az út kanyargós, hegyvidéki és gyönyörű, ugyanakkor lassabb is. Itt mindenképpen érdemes bámészkodni.

Kotorban volt a legtöbb éjszakánk, ez volt a nyaralásunk központja. Egyébként 6-an voltunk két autóval. Kényelmesen elfértünk, Voki Toki-val kommunikáltunk egész úton, ami jó poénnak bizonyult. Egyébként ezt a fajta kommunikációt, ha több autóval mentek szívesen ajánlom. Tudom, hogy az Unióban nem változnak a telefonárak. Viszont azt is tudni kell, hogy Montenegró nem tagja az Európai Uniónak. Ez ebből a szempontból lényeges lehet. Apukáknak, Férjeknek talán még karácsonyi ajándéknak is elmegy. Újra élik a gyerekkorukat és biztos, hogy a telefonszámla sem szökik az egekbe egy téves hívás miatt, illetve az internet ára horror, ha Unión kívülre megyünk, ne felejtsük el kikapcsolni az adatforgalmat és csak a wifire átállítani. Egyébként wifi minden szálláson, minden téren, majdnem minden étteremben van. Így az internet elérhetőség gyakorlatilag folyamatos. Ami még nagyon fontos ha már itt tartunk, hogy ne felejtsétek el a navigációtokra letölteni a megfelelő offline térképet! Erre már vannak tökéletes applikációk, azért ha igazán biztosra akarunk mehet egy papír alapú térkép is nálunk. Ártani egészen biztosan nem árt.

Norina

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.