Láss Csodát

Élj!

Lisszabon a szelek, a remények és a romantika országa

2020. január 30. - Norina07

Járták már Portugáliában? Megcsodáltad már a Portugálok mesébe illő tájait, megnézted már a kontinentális Európa legnyugatibb pontját?

Ha ezekre a kérdésekre nem a válasz, akkor azt hiszem itt az ideje elgondolkodnod egy Portugál körúton. Hidd, el megéri!

Portugália maga a megvalósult álom.

Lisszabon nem túl nagy főváros könnyen körbe járható akár gyalog szerrel is, ha az ember ismerkedni szeretne valamelyest a helyi stílussal, az épületekkel, az utcákkal, akkor kifejezetten ajánlom, hogy az Parque Eduardo VII – tól (VII. Eduárd Park-tól) kezdjétek a sétát.

A parkhoz igazán közel egy körforgalomban rögtön egy szobor található a Praça Marquês de Pombal felé (Pombal márki tér felé), vettük az irányt ahol annak az embrenek a szobra áll (Pombal), aki a 18. században megújította Lisszabont.

Folytatva utunkat a Avenida da Liberdade-on (Szabadság sugárút-on) sétáltunk a Rossio tér irányába. Ez az út igazán alkalmas sétára, megcsodáltuk itt a macskakövek tömkelegét, a mintákat, a munkát, amit belefektettek, hogy ilyen egyedi legyen. Sehol nem láttam még ilyen mennyiségű követ, útközben találkozhattunk is egy szoborral, ami a készítést mutatta be.

Egyébként egészen a Kereskedők teréig (Praça do Comércio) sétáltunk. Itt láthattam meg először a híres hidat, a mi kiköpött mása a San Francisco-i Golden Gate hídnak. Számomra ez egy olyan nevezetesség volt, ami a Bakancslistám elején szerepelt. Aztán ezen a téren található Portugália egyik királyának, I. Józsefnek a szobra.

Egész napos mászkálást a híres 28-as villamos vonalán folytattuk, bár lett volna lehetőségünk felszállni rá, ami mázli. Hiszen nyáron hosszú-hosszú sorok állnak csak azért, hogy feljussanak a villamosra, ami a gyönyörű történelmi városrészen halad végig. De mi inkább végig sétáltuk a vonalát sokkal élvezetesebbnek tűnt.

Aztán megnéztük a Szent György várat, ahonnan páratlan kilátás nyílik a városra, sétánkat folytattuk egészen addig, amíg kicsit el nem kezdett lehűlni és esősre állni az idő. Visszasétáltunk a Elevador felvonóhoz, és ott metróra pattantunk, elmentünk egy kisebb bevásárlásra, majd vissza a szállásra és újra a városba, ahol megnéztük a helyi piacot.

A Market kicsit más volt, mint itthon. Sokkal inkább egy étteremnek felelt meg és dugig volt. Egy napos programnak én ezeket a látványosságokat ajánlom. Így könnyedén meg lehet ismerkedni Lisszabonnal.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.